Moderne

P6120893.jpg

Dette er en leken klasse hvor vi jobber med tyngdekraften.  Klassene inneholder både rene teknikkøvelser, improvisasjon og kombinasjoner hvor man kan leke med stil og uttrykk.

Moderne.jpg

Moderne dans utviklet seg allerede på slutten av 1800-tallet som en motreaksjon til ballett. I de senere år har dansestilen videreutviklet seg og tatt inspirasjon fra flere kulturer og musikksjangre. Moderne dans er et samlebegrep for flere ulike teknikker og brukes gjerne synonymt med samtidsdans. I klassene vil vi jobbe med blant annet gulvarbeid, contract / release og improvisasjon. Elevene vil utvikle koordinasjon, vektforståelse, teknikk, bevegelig og musikalitet for å nevne noe. Vi jobber også med å utvikle våres eget uttrykk og bevegelsesspråk, så elevene får absolutt brukt sine kreative evner.

Timene innholder teknikkøvelser, kombinasjoner og trinn over gulvet, kombinasjoner og koreografi.

Nivå

Nivå: 6.klasse +