Pedagogene

Julie Kristine Grydeland

Julie Kristine er vokst opp i Namsos i Trøndelag, og har danset hele livet. Som treåring startet hun på kulturskolen i Namsos og danset der til hun flyttet som nittenåring. I tillegg til å være danseelev ved kulturskolen, jobbet hun der ved siden av som vikar og assistent.

​

I 2015 fullførte Julie danselinjen ved Olav Duun Videregående skole og flyttet til Stockholm. Etter ett år på forstudium i dans, begynte hun på bachelor i utøvende dans og pedagogikk på Norges Dansehøyskole i Oslo. Der fordypet hun seg i jazzdans og klassisk ballett, og gjennomførte begge praksiseksamene ved Nesodden Ballettskole. Bachelorgraden fullførte hun med toppkarakterer våren 2019 og i januar 2021 tok hun over den daglige driften av Nesodden Ballettskole. I 2022 startet Julie Nesodden Danseskole og er både leder og pedagog på skolen.

Lara Johansen

Lara startet som elev på Nesodden Ballettskole som fire-åring, og har danset hos oss siden. Hun har deltatt på alle oppsetninger og hatt flere roller, blant annet hadde hun hovedrollen som Clara i oppsetningen “Clara og De Fire Kongerikene”. Ved siden av dansen har Lara drevet med både basket og teater, men hun har alltid følt seg mest hjemme i dansesalen. Hun har vært innom både turn og cheerleading, også og det er disse ferdighetene hun skal briljere med i acrodans-timene.

Flere kjenner henne fra barnedansen, hvor hun har vært assistent over lang tid. Nå ser Lara frem mot en spennende tid, med mer ansvar! Vi er så stolte av at Lara skal undervise hos oss, og gleder oss til tiden fremover.